Tuesday 12 May 2015

Merungut


harini sy mau cakap pasal merungut.
kita akan merungut bila kita menghadapi tekanan, kita tida dapat apa yang kita mau, kita tidak puas hati terhadap seseorang, kita tda puas hati terhadap keputusan yang pihak atasan putuskan.

saya bagi contoh sebagai seorang pelajar ukm, semester ini tiada study week kan, so, memang banyak rungutan dari pelbagai pihak terutama pelajar la haha sy pun merungut juga. mungkin antara top 10 yang kuat merungut. tapi, kalau kita syik merungut sejaaaaa, perkara itu tidak akan selesai juga. so, adalah lebih baik kita  terima saja dan fikir inisiatif lain untuk cover study week yang tiba-tiba tiada. sebab merungut tida bawa faedah sama kita juga kan? Kalau ada bolehlah kita merungut tiap hari. 

sebagai kesimpulan, bagi saya merungut banyak-banyak wont give us anything. ya, saya pun jenis yang kuat merungut juga. tapi sy perasaan skg sy kurang merungut suda siiiiikit la banding yang dulu. Kalau dulu, sy merungut sampai dahi org sebelah sy berkerut. haaah, dapat bayangkan bagaimana teruknya rungutan sy?? bah baiklahh. itu seja rungutan sy untuk kali inii. baiiiii

No comments:

Post a Comment