Sunday 15 March 2015

ulang tahun


"Ulang Tahun" ok. Bercakap sebagai seorang pelajar, Ulang tahun hanya sinonim kepada ulang tahung kelahiran, ulang tahun setalah sebulan atau setahun bercinta dengan pakwe atau ulang tahun kelahiran kucing. Hmmm, ulang tahun perkahwinan? takde kot. Yelah. lain lah kalau orang tu dah kahwin kan. yang itu lain cerita. Tetapi, persoalan saya di sini, dalam hidup anda, ulang tahun manakah yang paling penting? haah, yang itu setiap orang lain jawapannye. 



Bagi saya, ulang tahun terpenting dalam hidup saya ialah ulang tahun perkahwinan kedua-dua ibu bapa saya. Tanpa perkahwinan tersebut, maka saya takkan lahir di dunia ni dan mungkin anda yang sedang membaca coretan saya ni tidak akan berpeluang untuk membacanya. kan? Betul kan?

Okay kembali kepada topik ulang tahun ye. But, before that, parents saya kahwin pada tanggal 23 bulan oktober tahun 1993. macam mana parents saya bole terkahwin, itu saya tak tau.  Tapi, saya selalu nak dengar cerita from my mummy. Saya pernah tanya samada daddy saya ni seorang yang romantik atau tak, so, my mom said NO!! dari yg saya perhatikan selama saya hidup ni, daddy saya bukan seorang yang romantik. But I think they made a good pair. Why? Sebab mamy saya kuat nagging, daddy sy pula jenis yg silent. Such a good pair right?

Mamy dengan daddy saya jarang celebrate ulang tahun oerkahwinan mereka. i've told u right? my dad is not a romantic type. hahaha. so, what happen is, satu hari, auntie saya sembunyi-sembunyi bu
at kek untuk majlis ulang tahun perkahwinan mamy and daddy saya. Ithink that was the 1st time we celebrate it. lol. and surprisingly, mamy and daddy saya, dua-dua tak ingat ulang tahun perkahwinan mereka. aiyoooo. I saw my mum was very terharu lah masa tu but my dad langsung tiada perasaan and I was like why???????

hahaha. itulah satau-sataunya ulang tahun perkahwinan mereka. And, my wish is I want to give a big present to them if I already have job. Sebab saya rasa, ulang tahun mereka adalah lebih penting berbanding dengan ulang tahun hari kelahiran saya. Even ulang tahun kelahiran saya, my parents is the one should receive gifts sebab mama kita yang menderita masa melahirkan kita. Dan satu lagi sebsb mengapa saya tak suka celebrate biryhday saya ialah paa hari tersebut, saya akan tua setahu. alaaa. apa yang nak dibanggakan. T.T. Okayyy, thats all for now, semoga ketemu di coretan akan datang yaaa^^


No comments:

Post a Comment