Tuesday 31 March 2015

Tanggungjawab

Setiap orang mempunyai tanggungjawab kan?
Tanggungjawab sebagai seorang pelajar. itu yang ingin saya perkatakan hari ini. Tngguna sebaggjawab sebahai seorang pelajar ni besar. Sebab selain dari belajar, dia sedang menbawa Cita-cita kedua-ua ibu bapanya yang tidak kesampaian, selain itu, pelajar tersebut juga seang membawa amanah untuk membalas jasa kedua-dua ibu bapanya

tanggungjawab kepada adik-adik. Saya sebagai seorang kakak, sudah menjadi tanggungjawab saya untuk menunjukkan teladan yang baik. walaupun bukan dari semua aspek. tetapi sebagai seorang kakak, saya berharap saya mampu memberika yang terbaik kepada adik-adik saya. 

Tanggungjawab seorang anak, Kita sebagai seorang anak selalu melukakan perasaan ibu bapa kita. kita berkasar, meninggikan suara dan lain-lain. tetapi syukurlah ibu bapa kita tiak pernah untuk menyimpan dendam. so, sebagai seorang anak, tanggungjawab kita adalah untuk berhenti daripada mengguris perasaaan mereka. ok. itu sahaja coretan untuk hari ini


love,
edlyna

No comments:

Post a Comment