Sunday 1 March 2015

About me

Hello everyone, this is my secong blog. yg 1st tu sy tak tau bole guna lagi atau tidak. okaayyy. Sebelum saya mula merepek, let me introduce my self 1st.

Nama: Edlyna Liah Singkui
Nickname: Song (lagu in english)

Okayyy. let me start. saya anak kedua dari 4 orang adik-beradik. Nak tengo gambar tak?



ini lah gambar siblings saya. Lelaki ada satu ja. nasib baik tak jadi pondan. Yang sebelah saya tu kakak saya, Merrysia Liah. Sekarang dia belajar di UMS. Dia tua setahun dari saya. yg lelaki tu pula adik lelaki saya. Carlus. Dia pula muda dua tahun dari saya, dia sekarang sedang menunggu keputusan SPM. Yang pakai jacket purple tu pula adik bongsu saya. dia satu-satunya yang masih belajar di sekolah menengah. Apa yang amazing pasal adk bongsu saya ni ialah, dia sangat terror dalam Bahasa Malaysia. dia pernah ikut pertandinga syarahan dan sampai ke peringkat kebangsaan lagi tu. Kadang-kadang masa bercakap dengan kami pun dia selitkan peribahasa melayu. Okayyy, sekarang saya mau berceloteh pasal parents saya. haha



This is my dad. haha. tahun ni akan berumur 52 tahun. emmmm, masa kecik, sy rasa daddy sy sangat garang. sbb saya ingat sy pernah kena rotan guna hanger baju. tapi, masa adik lelaki dan adik perempuan saya membesar, sy rasa daddy sy tidak pernah rotan mereka. Mungkin sebab saya dan kakak saya overdose nakal. sebab tu kena rotan. hahaha. okayyy, next is my mum. 





Okayy. this is my mum. beza 6 tahun sama daddy sy. So, 52-6=46 tahun. haha. emmm. rambut mamy saya keriting, daddy saya pun keriting, tapi rambut sy dengan kakak saya lurus. tapi rambut yg dua ekor adik saya tu keriting. saya pun kurang faham kenapa macam tu. okayy, mamy saya pandai masak. Apa yang ada di peti sejuk itulah yg dia masak. kalau saya yang masak, sy perlu fikir menu dari pagi, so, before I get married, I will learn how to cook from her. 

Lastly, I love my family, sape tak sayang family kan. 

xoxo,
edlyna

No comments:

Post a Comment